کد مطلب:315364 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:191

حسینیه آیت الله ابن الرضا
با عنایات خدای متعال حسینیه آیت الله ابن الرضا در شهرستان خوانسار یكی از مراكز مهم تبلیغی است كه همواره در ایام ولادت ها، شهادت ها، محرم و صفر و فاطمیه ها جلسات مهمی در آن تشكیل شده است. و بزرگترین و مهمترین منبری ها و مداحان در این مركز حسینی افاضه فرموده اند و علاوه بر این ها در ایام محرم و اربعین و آخر ماه صفر و شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و... كه هیئت ها و دستجات عزاداری حركت می كنند در مسیر هیئت ها و محلی برای عزاداری آنها محسوب می شود.

سابقه ی عزاداری در خاندان معظم حضرت آیت الله ابن الرضا خوانساری به دویست و پنجاه سال قبل (كه الآن 1427 ه. ق است) برمی گردد، كه از آن زمان تاكنون - بحمدالله - این افتخار برای این خاندان بوده است.

البته تقریبا تا صد سال قبل عزاداری فقط در بیت انجام می پذیرفت و هیچ هیئت و دسته ی عزاداری در شهر حركت نمی كرد.

اما از زمانی كه دستجات، هیئات و مواكب عزاداری حركت كردند - بحمدالله - تاكنون این حسینیه هم به دست مبارك فقیه عظیم الشأن حضرت آیت الله آقا میرزا محمود ابن الرضا اعلی الله مقامه الشریف بنا شد. سپس در زمان حضرت مستطاب آیت الله آقای حاج سید محمد علی ابن الرضا و فرزند گرامیشان آیت الله حاج سید مهدی ابن الرضا دامت بركاته توسعه یافت و یكی از مراكز مهم جهت عزاداری هیئات در شهر خوانسار می باشد، كه امید است - ان شاء الله - برقرار و روز به روز توفیق بیشتری در انجام وظیفه عزاداری نصیب آنها گردد. آمین.

راوی: آقای حاج سید محمد ابن الرضا